Jeżeli interesujesz się założeniem własnej firmy, zarządzaniem nią i jej częściami składowymi, a w szczególności zarządzaniem zespołami pracowniczymi, tworzeniem jej wizerunku i osiągnięciem sukcesu w działalności gospodarczej dzięki m.in. wykorzystaniu umiejętności marketingowych.
Opis kierunku
Absolwent tego kierunku otrzymuje wszechstronną wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, dotyczącą istoty, prawidłowości, problemów funkcjonowania i rozwoju organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Ma świadomość, iż organizacje, zarówno dochodowe, jak i non-profit, stanowią podsystemy gospodarki narodowej. Rozumie powiązania zachodzące pomiędzy systemem gospodarki, jak i różnego typu podsystemami. Posiada wiedzę o organizacjach, jako miejscach tworzenia nowych wartości, kształtowania kultury proefektywnościowej i proinnowacyjnej, jako miejscach nawiązywania stosunków międzyludzkich, i uczestnikach gry rynkowej, oraz jako o podmiotach zdolnych do działań prawnych.
Absolwent kierunku Zarządzanie posiada wiedzę o właściwościach i procesach zarządzania całą organizacją, a także jej składowymi, tj. zatrudnionymi pracownikami, finansami, innowacjami, marketingiem, zasobami rzeczowymi, wiedzą i informacjami. Wiedzę tę absolwent potrafi zastosować poprzez wykorzystanie funkcji planowania, organizowania, kierowania i kontroli. Absolwent posiada także wiedzę o otoczeniu organizacji i sposobach jego diagnozy. Zna metody statystyczne i potrafi je wykorzystać w badaniach społecznych, gospodarczych i marketingowych.
Jeżeli interesujesz się:
- założeniem własnej firmy
- zarządzaniem firmą i jej częściami składowymi
- zarządzaniem zespołami pracowniczymi
- tworzeniem wizerunku firm
- rozpoznawaniem, diagnozowaniem i rozwiązywaniem problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami
- krytycznym analizowaniem, interpretowaniem i ocenianiem zjawisk i procesów zarządzania w różnej skali
Perspektywy zawodowe:
- praca w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania,
- praca na stanowiskach menedżerów średniego i wyższego szczebla, w tym dyrektorów oraz doradców i konsultantów w różnego typu organizacjach
- w zależności od ukończonej specjalności na kierunku Zarządzanie, absolwent może podejmować bardziej wyspecjalizowane stanowisko, np. kierownika działu marketingu, działu innowacji, działu zasobów ludzkich
Specjalności:
- eMarketing & Social Media (studia I i II stopnia)
- Marketing
- Przedsiębiorczość międzynarodowa (studia I i II stopnia)
- Zarządzanie administracją publiczną w Unii Europejskiej (studia I i II stopnia)
- Zarządzanie działalnością innowacyjną (studia I i II stopnia)
- Zarządzanie funduszami europejskimi (studia I i II stopnia)
- Zarządzanie przedsiębiorstwem w zintegrowanej Europie
- Zarządzanie w bankowości i finansach (studia I i II stopnia)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie państwem (studia I i II stopnia)
- Menedżer biznesu (studia I stopnia)
- Organizacja i zarządzanie w turystyce międzynarodowej (studia I stopnia)
- Rachunkowość i controlling (studia I stopnia)
- Zarządzanie instytucjami i organizacjami lotniczymi (studia I stopnia)
- Dyplomacja europejska (studia II stopnia)
- Integracja i bezpieczeństwo europejskie (studia II stopnia)
- Komunikacja społeczna (studia II stopnia)
- Marketing polityczny (studia II stopnia)
- Negocjacje w dyplomacji (studia II stopnia)
- Przywództwo w biznesie (studia II stopnia)
- Rachunkowość i audyt (studia II stopnia)
- Systemy informacyjne zarządzania (studia II stopnia)
- Zarządzanie komunikacją wizualną (studia II stopnia)
- Zarządzanie projektami (studia II stopnia)
- Zarządzanie transportem lotniczym (studia II stopnia)
- Zarządzanie w Turystyce, Hotelarstwie i Gastronomii